"בג"צ עלול להביא השיח לרחוב ולקרב את סוף המדינה"

ישראל פריי No Comments on "בג"צ עלול להביא השיח לרחוב ולקרב את סוף המדינה"
19:19
30.04.24
נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נימת קולם הביקורתית של שופטי בית המשפט שדנו היום בעתירת 'יש עתיד' לביטול חוג הגיוס – הישגם הגדול של המפלגות החרדיות בממשלה הנוכחית – עשויה להעיד על ההחלטה שיקבלו בקרוב, ומכניסה את הנציגות החרדית לכוננות ספיגה.

בראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' הופך הרב ישראל אייכלר את בעיית הציבור החרדי לבעייתו של כל אזרח במדינת ישראל, באשר, לטעמו, בג"צ מקעקע את היררכיית השלטון של דמוקרטיה, בחירות, קבלת ההחלטות בפרלמנט וביצועם. סטייה מכל אלו, עלולה ל"החזיר את השיח לרחוב, ולקרב את סופה של מדינת ישראל".

"בג"צ מעקר את הדמוקרטיה. הרי הפרלמנט הוא לא טובה שמישהו עושה למישהו. הפרלמנט נותן את הפריווילגיה שבמקום שנילחם זה בזה ברחוב, נשב כולנו יחד, נגיע להסכמות ונחוקק חוקים. אם זה יבוטל, השליטה תחזור לרחוב", אומר אייכלר, ומוסיף: "מדינת ישראל היא גטו מוקף בהמון גדרי תיל. מי שיגרום שהמלחמה הבאה תהיה בתוך ישראל – משמיד את המדינה".

רגע לפני שיואשם בהסתה לאלימות ולמרי אזרחי, הדגיש אייכלר כי היהדות החרדית – לפחות על פי ראות עיניו – נגד כל לחימה והתקוממות מכל סוג שהוא "כמו שלא התקוממנו נגד המצרים או הבריטים, לא מרדנו ולא נמרוד גם פה. אנחנו נגד מלחמות ומקבלים כל שלטון. מי ילחם לנו? – ה' ילחם לכם". וכשהתבקש לבאר ביתר פירוט את כוונתו, נתן דוגמה: "ברגע שבג"צ יחליט לתת את מזרח ירושלים לערבים, אחרים ילחמו".

אייכלר ביקש להרגיע את המאזינים: "אף בן ישיבה לא ילך לצבא, ואם הם ימשיכו, זה עלול לגרום שגם מי שעזב את ספסלי הישיבות והולך למסלולים המותאמים , לא יתגייס. הממשלה והצבא הבינו את זה".

מימרן: האם לא הגיע הזמן לגשת לגדולי ישראל ולשאול: 'אם הבג"צ הוא זה שמחליט, אולי כדאי שהנציגים החרדיים בכנסת יניחו את המפתחות'?

אם אכן זה יגיע למצב בו ייקחו בכוח – אתה צודק. אבל זה לא יגיע לשם. עד אז יש לנו תפקיד לקחת מיליארדים לתקציבי עולם התורה, אנחנו נשב ונלמד תורה, נחלק קמחא דפסחא, נכפה עליהם לתת מיליארדים שמגיעים לנו כאזרחי המדינה, בדיוק כמו שמקבלים ערביי מזרח ירושלים". ואם כבר ערביי ישראל, אולי נמצא המודל: "מיליון ערביי ישראל חיים תחת שלטון ישראלי ולא מורדים, וודאי שאנחנו לא נמרוד".



0 תגובות